2015

2012
2011
FOTOARCHIV

Letos se novoroční výšlap na Lovoš stále oddaloval, neboť se čekalo na sněhovou pokrývku, která však nepřicházela a to ani během února. A tak se prostě rozhodlo, že se jede. Pozměnili jsme však na Honzův nápad trasu, vyrážíme s Třebenic. Už několikrát jsme o tom uvažovali, ale absence vlaku nás odradila … leč existuje autobus ;-).
        V Třebenicích se rychle zorientujeme při pohledu po okolí.. Jako první zdoláme stoupání na zbytky hrady Košťálov, kde se naskytnul úžasný pohled do okolí. Vidět je Lovoš, Milešovka i třeba Hazmburk. Skryti před větrem za zdmi hradu posvačíme, povaříme obligátní grog a po chvíli pomalu vyrážíme směrem k další naší metě kopci Boreč. Sluníčko nikde, ale neprší a to je dobře. Cesta utíká, klesá, občas je značně blátivá. Míjíme poledne, padáme stále dolů, abychom znovu stoupali, tentokráte na stromy pokrytý kopec bez výhledu. Boreč. Jdeme podle plánu a tak i zde na vrcholu, kde nefouká, posedíme na krátkou svačinku a teplou medovinu. Pomalu po naučné stezce si to zkracujeme a sestupujeme dolů do obce a pak dál přes údolím položenou dálnici. Od které je vidět již jen Lovoš. Žlutá cesta vzhůru není příkrá a tak vyšším tempem vrcholu dosáhneme krátce po půl třetí.
         Zasloužená pauza, teplá polévka a pivečko. Rozhodujeme se kudy zpět, nakonec volíme Oparno. Šeří se, ale stihnuli jsme dojít na nádraží akorát. Naposledy v klidu povaříme, netušíc že vlak tu nejezdí už dva roky :-). Petr laškoval, že koleje jsou poněkud orezlé :-) a nikomu v hlavě nezůstal loňský rok, kdy jsme skutečně jeli autobusem :-). Alternativní plán naskočil rychle, pěšky do Lovosic. Nakonec ho však vystřídal jiný, jít pěšky jen na Malé Žernoseky, kde večerní spoj chytíme. Temným údolím podél potoka jsme brzy na místě, kluci dali jedno rychlé pivko u stadionu. Na hraně času a při čelovkách pak před sedmou pelášíme na nádraží. Cesta mezi vinicí byla po tmě na doraz :-). V Lovosicích po pár minutách byla ještě pauza na rychlík vyplněna pivečkem na nádraží. Následná cesta až do Prahy byla v pohodě. Byl to vydaření ročník, jiný a s nechtěným bonusem na závěr ;-). Takže i kilometráž se nám trochu zvedla. Věřím, že mně Oparno budou připomínat dlouho ;-)..(TK)